Visuaalinen Markkinointi

Mikä ihmeen visualisti?

Visualisti on visuaalisen markkinoinnin ammattilainen. Visuaalinen markkinointi perustuu aina yrityksen liikeideaan, markkinointisuunnitelmaan sekä tavoitemielikuvaan. Se näkyy ulospäin yrityksen visuaalisena ilmeenä, jonka suunnittelun ja toteutuksen eri vaiheissa visualistit ovat mukana. Lue lisää! 

Mitä on visuaalinen markkinointi?

“Myymälän visuaalinen markkinointi perustuu yrityksen liiketoiminta-ajatukseen, markkinointisuunnitelmaan ja suunniteltuun kuvaan. Visual merchandising toteuttaa yhtiön visuaalisen linjan. ” Annika Hirvi (Visualistin tylkalupakki Tietopaketti näyteikkunan somistamiseen ja tuotteiden esillepanoon myymälässä, 2009).

“If you have ever stood outside a shop admiring the artistry of the window display, been distracted by a sale item while passing through a department store, or paused to take in information from a store guide, then you have been sidetracked by visual merchandising. If you purchased something as a result of stopping in your progress along the pavement or through a store, then you have succumbed to its supremacy.” Tony Morgan (Visual Merchandising Window and in-store displays for retail, 3rd edition, 2016).

“Visuaalinen markkinointi on kaupallistamista ja kokemusten luomista.” Anna Juusela (Tavoitteellinen visuaalinen markkinointi – työkaluja yrittäjälle, 2015)

TallennaTallenna

TallennaTallenna